Kalenderdans 2018 – August

•••
Kære læser Hver måned her i 2018 præsenterer vi et kompagni, en koreograf eller en danser. Du kan frit downloade månedens kalender her fra siden (pdf-fil). AUGUST KALENDERDANS 2018 – AUGUST har fornøjelsen af at præsentere Kleinkunst kunstneren Camilla Marienhof   ’’Vil man have opmærksomhed i dag, må man enten springe noget i luften eller t[...]

Kalenderdans 2018 – Juni

•••
Kære læser Hver måned her i 2018 præsenterer vi et kompagni, en koreograf eller en danser. Du kan frit downloade månedens kalender her fra siden (pdf-fil).   JUNI KALENDERDANS 2018 – JUNI har fornøjelsen af at præsentere danser og koreograf Kasper Ravnhøj. Du er velkommen til at downloade KALENDERDANS 2018 – JUNI som pdf her: Kalenderdans 20[...]

V Figurines – et danseværk om kvindefællesskab

•••
På havnekaj og museum af Julie Schmidt Andreasen Julie Schmidt Andreasen julieschmidta@hotmail.com På Kirsten Kjærs Museum og Haderslev Havn ved Life-boats blev danseværket V Figurines opført i august 2017. Inden forestillingen formede børn og voksne Venus figuriner i papirs ler, som senere blev fortolket gennem bevægelse. https://youtu.be/be3[...]

Mere om Nini Theilade

•••
Har du læst Eva Tarps store artikel om Nini Theilade – Den dansende stjerne? Her får du en række fakta om Nini Theilades spor på kunstscenen i årene 1990-2018.   FAKTA Nini Theilade (1915-2018) NINI THEILADES SPOR PÅ KUNSTSCENEN 1990-2018 1991: Som 76-årig danser Nini Theilade i Marie Brolin-Tanis danseteaterforestilling ”Idioten” i Århus [...]

DEN DANSENDE STJERNE – NINI THEILADE (1915-2018)

•••
Født på Java – død på Fyn ET KOSMOPOLITISK Ø-HOP Et verdensborgerspring af dimensioner af Eva Tarp (cand.mag.; danselærer) (Eva Tarp. Danselærer, cand.mag., Skolerne i Oure Sport & Performing Arts (1987-2011), efteruddannet hos Nini Theilade på Dansk Ballet Akademi og danser i Nini Theilades ”Dansk Ballet Gruppe 1973-78, kollega med Nini Theila[...]

Kalenderdans 2018 – Maj

•••
Kære læser Hver måned her i 2018 præsenterer vi et kompagni, en koreograf eller en danser. Du kan frit downloade månedens kalender her fra siden (pdf-fil).   MAJ KALENDERDANS 2018 – MAJ har fornøjelsen af at præsentere danser og koreograf My Grönholdt. Du er velkommen til at downloade KALENDERDANS 2018 – MAJ som pdf her: Kalenderdans 2018 - [...]

Kalenderdans 2018 – April

•••
Kære læser Hver måned her i 2018 præsenterer vi et kompagni, en koreograf eller en danser. Du kan frit downloade månedens kalender her fra siden (pdf-fil).   APRIL KALENDERDANS 2018 – APRIL har fornøjelsen af at præsentere danser og koreograf Julie Schmidt Andreasen. Du er velkommen til at downloade KALENDERDANS 2018 – APRIL som pdf her: Kal[...]

Kalenderdans 2018 – Marts

•••
Kære læser Hver måned her i 2018 præsenterer vi et kompagni, en koreograf eller en danser. Du kan frit downloade månedens kalender nederst på siden (pdf-fil).   MARTS KALENDERDANS 2018 – MARTS har fornøjelsen af at gribe fat i de to herlige og meget sprælske herrer Don (Jannik Elkær) og Gnu (Kristoffer L. A. Pedersen) fra – ja, sjovt nok fra kom[...]

Kalenderdans 2018 - Februar

•••
Kære læser Hver måned her i 2018 præsenterer vi et kompagni, en koreograf eller en danser. Du kan frit downloade månedens kalender nederst på siden (pdf-fil).   FEBRUAR KALENDERDANS 2018 – FEBRUAR har fornøjelsen af at gribe fat i DANS, vores eget trykte magasin. For vi er nemlig i fuld gang med arbejdet på næste nummer, som udkommer til maj! :-[...]

Fabio Liberti – Koreografi er en opdagelse

•••
Koreografen skal stille sig i en sårbar position. Han skal vove sig derud, hvor han ikke kan trække på, hvad han er fortrolig med, mener den unge italienske koreograf Fabio Liberti. tekst & foto af Claus Rasmussen (cand.mag.)   Koreografen skal turde udfordre sig selv Tidligere så jeg Fabio Liberti stå ude på et sort, spejlblankt, vinylgulv [...]

Tales of A Nordic Mind

•••
(unedited unreleased version / excerpt) by wubkje kuindersma (published in the printed magazine DANS, efterår 2017) drawings by Edgar Jansen (www.edgarportraits.com)   INTRO she walked in a whisper like nobody would notice her anyway but I did she was not to miss her elegance wrapped around her like a cocoon carrying her beauty on the [...]

Dancing in writing

•••
by wubkje kuindersma (published in the printed magazine DANS, efterår 2017) drawings by Edgar Jansen (www.edgarportraits.com)     Writing about dance… It remains a dualistic activity… How to put words on the unspoken…? Yet it is seems vitally important in this era to express oneself through words and fair enough to a certain extend[...]

Kalenderdans 2018 – Januar

•••
Kære læser Hver måned her i 2018 præsenterer vi et kompagni, en koreograf eller en danser. Du kan frit downloade månedens kalender nederst på siden (pdf-fil).   JANUAR KALENDERDANS 2018 - JANUAR har fornøjelsen af at præsentere Dansk Danseteater og DON'T LEAVE ME ALONE – en dobbeltforestilling med koreograferne Wubkje Kuindersmaa (Tales of a Nor[...]

60 minutes with Marcin Kupinski

•••
by Iben Maria Hammer Marcin Kupinski, 34 years old and principal dancer at The Danish Royal Theatre since 2011 strikes me as a sensitive, beautiful and very sweet young man. This notion is confirmed when he tells about his interest in reading about psychology and philosophy and coaching others, wanting to give and help other people figuring out the psycho[...]

Moderne dansere med i ny musikvideo

•••
Your Love af kamillelindholm.nu Foto: Asbjørn Lind   Teatersalens unikke patina og dens historiske stemning er nu med i ny musikvideo af kunstner Kamille Lindholm. Sted: Teatersalen i Odder (Central Hotellet), et gammelt teater med intakt interiør.   https://youtu.be/-IwJDrKoam4 Videoen er filmet i salens forestillingsrum, hvor de [...]

Colamandens søn fejrer 40 år på scenen

•••
Bo Madvig, der netop nu er aktuel i forestillingen ”RAMMER”, debuterede for 40 år siden i Helsingør Scenens sommeropsætning af Jeppe på Bjerget. 54-årige Bo Madvig har været vidt omkring i sin 40 år lange karriere som performer. Han er to gange blevet nomineret til en Reumert og har optrådt over det meste af verden. Fra Cirque d’Hiver i Paris over den syd[...]

Kunstigt åndedræt til Bournonville

•••
I København vrider og flår Den Kongelige Danske Ballet i August Bournonvilles balletter for at forny traditionen. I Stockholm genopliver Dinna Bjørn og Frank Andersen Bournonvilles ellers glemte vaudevilleballet ”Ponte Molle” for Den Kongelige Svenske Ballet med respekt for det oprindelige værk. af Majbrit Hjelmsbo (danseanmelder) (billedet øverst: Nap[...]

Ole Nørlyng – et renæssancemenneske er gået bort

•••
For DANS/Terpsichore er meddelelsen om Ole Nørlyngs bortgang et tab af de store. Med sæde i tidsskriftets 'Tænketank' har Ole været en mangeårig støtte og inspirator til tidsskriftets udformning, indhold og fortsatte udvikling til gavn for såvel læsere som internt til redaktør og redaktion. Ole har desuden gang på gang været leverandør af indsigtsfulde og sp[...]

Danish Dance Theatre gives birth to new choreographers

•••
Interview with Stefanos Bizas and Alba Nadal – performing together in A Naked Feeling by Iben Maria Hammer   Copenhagen Summer Dance 2016. Dansk Danseteater. Naked Feeling. Choreographer: Stefanos Bizas. Photo: Søren Meisner Stefanos Bizas has been dancing with Danish Dance Theatre for quite a while now, but as we experienced this summer at t[...]

I et hav af plastik

•••
Menneskeligt hovmod som en ikke ubetydelig del af verdens gang mod den endelige ENDE? Tankespind inspireret af Hotel Proformas forestilling NeoArctic. af Betina Rex (dramaturg)   NeoArctic af Hotel Pro Forma. Foto: Andreas Sommer I min personlige version af apokalypsen spiller vores menneskeskabte hovmod overfor den jordklode, der så miraku[...]

Vi har mistet en smuk danser

•••
Mindeord for Vivian Persson af Helle Winther (lektor, ph.d.) Vi har mistet en smuk danser, en enestående underviser, en unik terapeut og en modig pioner. Vi har mistet et elsket og elskende menneske. Vivian Persson er død den 30. august 2016. Hun blev 69 år gammel. Igennem de sidste uger i hendes liv kom breve, blomster, venner, klienter, familie [...]

Mind the Gap

•••
Da dramatiker Julie Johanne Kirkegaard så Tora Balslevs forestilling Mind the Gap, skete der to ting: Hun blev inspireret til at skrive en artikel om sine refleksioner over forestillingen, og hun tog kontakt til Tora, og det afstedkom en meget fin dialog imellem dem. De to artikler kan du læse her: Dialog om en forestilling Fornemmelser for... refle[...]

Fornemmelse for… refleksioner

•••
Denne tekst er en refleksion over Tora Balslevs forestilling Mind the Gap med fokus på Toras kropslige gestaltning af olie. Det er nemlig min påstand, at det er dette, der er forestillingens egentlige kunstneriske potentiale. Teksten hæfter sig især ved det faktum, at olien i Tora Balslevs gestaltning bliver levende og åndende, og den undersøger, hvad denne [...]

Prisms – interview med Kathy Casey, kunstnerisk leder af Montreal Danse

•••
Scenen er tom for dansere, publikum har forladt sine pladser, men stemningen fra den fortættede danseforestilling med Montréal Danse fylder fortsat scenerummet, da jeg sidder og venter på Kathy Casey, kompagniets kunstneriske leder gennem mange år, der med venlig imødekommenhed har sagt ja til en lille snak om forestillingen og kompagniet. af Guro Løvø (mag[...]

Har du mon hørt om Black Box Dance Company?

•••
Holstebro er en by i Danmark, som holder på en velbevaret skat; Black Box Dance Company – et professionelt dansekompagni under egnsteatret Black Box Theatre, hvis faciliteter danner de perfekte rammer for kreativ udfoldelse. af Mia Vad (danseskribent) miavad@miavad.dk Black Box Dance Company har eksisteret siden 2013 og ledes af Marie Brolin-Tani, som e[...]

Fest i gaden

•••
Den russiske balletklassiker DON QUIXOTE er et underholdende festfyrværkeri af spanske danse og klassisk koreografi. I foråret 2016 kommer værket igen på repertoiret i Nikolaj Hübbes iscenesættelse. I denne anledning er Jens-Jacob Worsaaes berømmede scenografi også blevet finpudset. af Ole Nørlyng (ballethistoriker mm)   Don Quixote, af Nikolaj[...]

Kgl+ er en bred vifte af tilbud…

•••
Det Kongelige Teater er opera, ballet, skuespil og koncerter PLUS rigtig meget mere. Kgl+ er Det Kongelige Teaters portal for blandt andet formidlingstilbud til børn og unge. Karakterdanser Mette Bødtcher, der står for ballettens mange bidrag, fortæller her om Kgl+. af Ole Nørlyng (ballethistoriker mm)   Foreningen af Danske Kulturtidsskrifter [...]

Fabulerende balletkunst på plakaten

•••
Kunstmuseet Arken viser en stor og prægtig udstilling med værker af multikunstneren og designeren Bjørn Wiinblad. Han skabte alt fra keramik til gobeliner, og så kreerede han også eventyrlig scenografi og iøjnefaldende plakater til balletforestillinger. af Torben Kastrup (cand.mag.; journalist) Med kuglen, keglen og cylinderen som grundformer skabte mu[...]

Youth and Passion – driving forces of ”Carmina Burana” in 2015

•••
This spring of 2015 Dansk Danseteater went on tour with Carmina Burana. A real success that filled theatres everywhere in Denmark and triggered great reviews in Germany too. But how did they go about it? Could it have anything to do with youth, passion and hard work? By Iben Maria Hammer (art writer, Terpsichore)   Carmina Burana. Dansk Danse[...]

Dans med driblinger

•••
I danseforestillingen Hattrick med danseensemblet fra Gärtner Platz Theater i München handler det om fodbold. På vidt forskellige måder udforsker tre koreografer fodboldsporten. af Torben Kastrup (cand.mag.; journalist) A Dance Tribute to the Art of Football med testosteron og tilbedelse Scenen er kridtet op til fodboldkamp. Kridtmaskinen ligger henslæn[...]

Collage inspireret af forestillingen "Diary of A Madman"

•••
Terpsichores skribent Carmen Medina har ladet sig inspirere af Tim Rushton og Csongor Szabos fysiske performance, The Diary of A Madman: to dage i en skrøbelig mands verden. af Carmen Medina (stud.; psykomotorik)   Prolog The Diary of A Madman rørte mig meget. Det var dybt trist og dybt lykkeligt, fyldt med kærlighed, håb og frygt. I min collage[...]

Pas de deux med Hitchcock

•••
Koreograf Kim Brandstrup arbejder med storyboard og andre filmiske værktøjer, når han koreograferer til kendte kompagnier kloden rundt. Filmens universelle sprog på det flade, hvide lærred overfører han til det dybe, mørke scenerum. af Torben Kastrup (cand.mag.; journalist)   Dansen har altid været der. Også da Kim Brandstrup studerede filmvide[...]

Eksplosioner af bevægelser og følelser med Decadance

•••
Fra fest og glæde til sorg og smerte. Leipziger Ballett danser Ohad Naharins værk Decadance. Af Torben Kastrup (cand.mag.; journalist)   Kiyonobu Negishi træner alene på scenen. Musikken lægger op til jazzede trin, men den japanske danser øver mest springserier, inden han tager sit kostume på. Lyset slukkes i nede i salen, og et af Ohad Naharin[...]

The Diary of a Madman – en fysisk monolog

•••
”To dage i en skrøbelig mands verden” er en fin undertitel til den performance, der er skabt af Tim Rushton i samarbejde med én af Dansk Danseteaters dygtige dansere, Csongor Szabo.  Han er den skrøbelige mand, der helt klart besidder et talent for at være gakket i en humørfyldt forestilling, der handler om, hvor svært det kan være at håndtere livets skrøbel[...]

Copenhagen Choreographer’s Competition 2014

•••
Der findes en mangfoldig by, som bliver kaldt Urban Dans. Hvert år afholder den en helt særlig kampbegivenhed, der er bredt kendt af byfolk fra nære og fjerne egne. Begivenheden bliver omtalt som ”Copenhagen Choreographer’s Competition”. Men i folkemunde bliver den for nemheds skyld kaldt ”CCC”. Mange grupper ønsker at deltage i dysten. Men det er kun dem, s[...]

Eventyret der aldrig er uinteressant

•••
Øverste billede: Sonia Rodriguez. Foto: Alexander Antonijevic Først en bog i 1865 af Lewis Caroll. Siden blandt andet en Walt Disney tegnefilm i 1951 og en fantasy film i 2010 af Tim Burton. Alice i Eventyrland er en historie, der er blevet fortalt gennem årtier, og nu er historien også blevet en del af balletverdenens repertoire. af Julie Eleanor Andersen[...]

The NOT Festival

•••
The NOT festival arrangeres af Luis Lara Malvacias. Denne gang fra den 8. - 13. september. Terpsichores skribent Carmen Medina var med og rapporterer fra festivalen, der ikke er en festival. Info: The NOT Festival   Du kan læse med her med artiklen i pdf-format: NOTfestival - Carmen   The NOT Festival. Foto: Agnes Grelinger &[...]

Alice in Roskildeland

•••
Motto: “...and just the oddness of David Lynch in general”. Frit efter oplevelsen af vandreforestillingen ”Kærlig hilsen Roskilde”, hvor publikum bliver guidet gennem optrin og tableauer, der fortæller skjulte historier fra virkeligheden, arrangeret af Aaben Dans. af Carmen Medina ((stud.; psykomotorik)   Jeg har lagt mærke til den voksende tre[...]

En ganske særlig danser

•••
Hvem husker ikke Kronprinsens tårevædede øjne, da han til sit bryllup så sin kommende hustru træde ind i kirken. Lige så tårevædede var øjnene hos Lloyd Riggins ved tæppefald den september aften, der afsluttede Hamborg Ballettens gæstespil med fire opførelser af ”Døden i Venedig”. I hovedpartiet som Aschenbach ydede Lloyd Riggins både en pragtpræstation og e[...]

Ballettens powerpar i kraftfuld genforening

•••
Det er sjældent, man får mulighed for at se danselegender live på scenen. Det skete ikke desto mindre i starten af august, da jeg på vegne af DANS overværede London-premieren på Solo for Two, en forestilling i tre dele, der genforenede to af ballettens superstjerner, de to tidligere Bolshoi-dansere Natalia Osipova og Ivan Vasiliev. af Agnethe Poulsen (cand.[...]

Hvad laver Bob Marley i Circle du Soleil?

•••
Hvad laver Bob Marley i en forestilling à la façon de Circle du Soleil? Og Shakespeare i Backstreet Boys? Hvad laver skateboarders i teatret? Og kulturelitister på MTV Gala? Vi er til DETOUR – Urban Dance Festival i Dansehallerne. af Carmen Medina (stud.; psykomotorik)   Det er ikke en dadaistisk joke. Det er ikke contemporary trashfeticisme. E[...]

Grib chancen og glæd dig over lykken

•••
Den fremtrædende franske hiphopdanser og -koreograf, Mourad Merzouki, har gæstet Dansekapellet i København for at finde dansere til det europæiske samarbejdsprojekt 7Steps. Mourad Merzouki er leder af Centre Chorégraphique National de Créteil et du Val-de-Marne ved Paris, hvor hans Compagnie Käfig også har sin base. Men det hele startede med akrobatik, cirku[...]

Art Writing om Tomorrow's Parties

•••
En forestilling om forestillinger om fremtiden – hvordan ser verden ud i morgen? Forudsigelser om hypotetiske fremtidsperspektiver. To performere, nogle paller – og en masse ord. Det er set-uppet i den legendariske engelske teatergruppe Forced Entertainments forestilling om fremtiden, Tomorrow’s Parties, der danner baggrund for dette stykke art writing om fo[...]

Hors-Champ

•••
Brutalt, betagende og belgisk Det absurde er ikke noget, der ligger fjernt for belgierne. Belgien er landet, der har fostret den surrealistiske maler René Magritte. Han er kendt for sine malerier med overraskende og ofte chokagtige effekter, der skal give beskueren et indtryk af den mangfoldige verden. På Musée Magritte i Bruxelles kan man se mange af René [...]

En rejse i efterlivet med PLUM WINE, HIGHWAY, LEMON

•••
Hvad sker der, når vi dør? Lever vi igen og igen? Har vi en udødelig sjæl? Er der en del af vores bevidsthed, som ikke dør, når hjernen dør? Er der et liv efter døden – et efterliv? I deres nye forestilling PLUM WINE, HIGHWAY, LEMON går Mute Comp. Physical Theatre tæt på et af livets største mysterier: hvad sker der, når vi dør, og hvad venter der os bag dø[...]

In the Field – om tid, sted og rum

•••
Hvordan forholder vi os til vores omgivelser? Til sted, rum og tid? I forskellige landskaber og kulturer? Performance lecturen “In the Field” handler om vores syn på menneskets rolle i verden – i vores egen kultur og i den tuvinske. In the Field er en kunst performance lecture af performer m.m. Christine Fentz (Secret Hotel) baseret på et kunstnerisk antropo[...]

Æble 3-2-musik!

•••
Det var gennem en god ven og kollega, at den konservatorieuddannede jazzmusiker og komponist Søren Dahl Jeppesen blev introduceret til dansescenen. Og nu har han komponeret musik til hele tre af Tali Rázgas børneforestillinger – senest Æble 3-2-1 for de 2-6 årige. af Maja Holtze (stud.mag.) Tali Rázga, tidligere danser og nuværende koreograf og kunstneri[...]

I føling en krigsballet

•••
Virkeligheden viser sit grumme ansigt på Det Kongelige Teater Hvordan skal man karakterisere Christian Lollikes I Føling en krigsballet? Som en dokumentarisk balletsymfoni eller en æstetisering af den rå og barske virkelighed i et trøstesløst krigslandskab? Som en politisk ballet eller et hudløst ærligt portræt af menneskeskæbner, man helst ikke vil konfron[...]

Sansning og perception i skabelsen af scenekunst for børn og unge

•••
Glemmer vi at bruge sanserne, når man skaber for børn? Hvad er Aisthesis? Hvorfor går nogle forestillinger lige ind? Hvordan opstår forståelse? Er det narrative forløb mere forståeligt end det sansede? Hvad er sanserne egentlig for en størrelse, og hvordan tager kunstnere, pædagoger og andre, der arbejder med formidling for børn og unge sanserne i brug? Tank[...]

Bevæget og udfordret af samisk dansekunst

•••
I år løb Multiplié Dansefestival af stablen – Trondheims eneste dansefestival. Årets tema var hvordan kultur, historie, samtid og samfund spejles i krop og bevægelse. Med andre ord et bredt tema, som også førte til et bredt program. af Anette Ystgaard (kulturskribent; Norge) Multiplié Dansefestivalen præsenterede i år et meget bredt program, men den fore[...]

Tanzperspektiven med Wiener Staatsballett

•••
På Wiener Staatsoper viser et stjernekompagni og fire talentfulde koreografer nye retninger inden for balletkunsten. Tanzperspektiven kan ses næste gang den 19. og 21. april 2015. af Torben Kastrup (cand.mag.; journalist) Forestillingen Tanzperspektiven med Wiener Staatsballett giver smagsprøver på den moderne ballet, som den danses rundt omkring i[...]

Anne Frank-forestillingen handler om vores fælles ansvar her i verden

•••
Jeg mødte den spanske flamencodanserinde og koreograf Maria Juncal til en snak om, hvordan man finder på at sætte en flamencoforestilling med udgangspunkt i den jødisk-hollandske pige Anne Franks dagbog op, og om hvordan det kan være, at denne umiddelbart absurde sammensætning faktisk ender med at være det perfekte match. af Nanna Vinter (cand.mag.) ”Når[...]

Mørket ses bedst i lys

•••
…ifølge den schweiziske lyskunstner Sophie Guyot om lyset i forestillingen ON/VOLT af Tina Tarpgaard, Recoil Performance Group. Og der er altså noget med lyset i denne her forestilling. Dette noget måtte jeg bare finde ud af, hvad var, efter at have set og mærket ON/VOLT. af Betina Rex (stud.mag.) Famlende mig vej frem til min tilskuerplads langs en sti [...]

Plads til alle på Gaardbodans

•••
Hip hop, jazz, funk, moderne dans – dansestilarter har forskellige teknikker, udtryk og miljøer. På skolen Gaardbodans findes de alle under samme tag. af Julie Eleanor Andersen (stud.comm. i journalistik) På tøjstativer hænger røde tylskørter, gule flamingokjoler og blå joggingbukser side om side og ligner ved første øjekast én stor, farverig symbiose. D[...]

Drømmen der blev til virkelighed

•••
Jeg husker første gang, jeg så Alan Parkers ”Fame” i fjernsynet – de mange unikke talenter under samme tag i det pulserende New York, der formår at performe sammen i en stor livsbekræftende symbiose. Jeg var solgt til stanglakrids og tænkte, ligesom de fleste andre piger: Det er dét, jeg vil, når jeg bliver stor! af Julie Eleanor Andersen (stud.comm. i jo[...]

Fortabelsen i spejlet

•••
Spejlet er et meget brugt, men ikke entydigt symbol i europæisk kunst, hvor det har repræsenteret både skønhed og forfængelighed, refleksion og fordærv. At bruge spejlet negativt som symbol på det overfladiske er en tradition, der mindst går tilbage til antikken, og som har påvirket kunstnere tættere på vores egen tid, end vi måske ved af. Således også med s[...]

Sommertræning i danseverdenen

•••
Sommertræning af Daniel Grundström (fysioterapeut, danser og pilatesunderviser) og Tanja Skarum (fysioterapeut, danser, MSc Dance Science og pilatesunderviser) Hvad skal man egentlig lave som danser, når sommeren og off-season nærmer sig? Skal man træne? Eller er det smartest at tage en lang pause? Folk har forskellige meninger, men det er i hvert fald i[...]

Alene i verden og på scenen

•••
af Betina Rex (stud.mag.) Facebook, Snapchat, Instagram, YouTube. Mulighederne, eller risikoen om man vil, for at se og blive set er så godt som uendelige. Det er billeder og videoer af mig, dig, os og jer. Og det er døgnet rundt, bare et klik væk. ”Jeg bliver set, altså er jeg” kunne en poppet omskrivning af den gamle filosof Descartes læresætning sagten[...]